Potencjalnym reklamodawcom oferuje się usługi reklamowe w dumpingowych cenach, nawet dziesięciokrotnie niższych niż ich wartość rynkowa. Zaniżone ceny idą w parze z przedstawianiem nieprawdziwych, zawyżonych nakładów nieuczciwych magazynów.
Stanowczo sprzeciwiamy się tego typu praktykom, które w efekcie prowadzą do obniżenia jakości polskiej debaty o architekturze. Funkcjonujemy w rzeczywistości, w której stworzenie rzetelnego magazynu bez wsparcia ze strony reklamodawców jest praktycznie niemożliwe. Dochody z reklam bezpośrednio przekładają się na możliwość zatrudnienia autorów i autorek tworzących jakościowe materiały i pogłębiających merytoryczną dyskusję, a także tworzenie autorskich sesji zdjęciowych i projektów towarzyszących pismom.
Problem zaniżania cen za usługi dotyczy całej branży architektonicznej. Z wielkim niepokojem patrzymy na dumpingowe praktyki celem zdobycia projektów czy wygrania przetargów. Takie działania przekładają się na jakość powstającej architektury – nawet dobry projekt bez odpowiedniego budżetu nie może zostać dobrze zrealizowany.
Nawołujemy do uczciwej konkurencji i solidarności środowiskowej. Tylko wspólnymi siłami możemy przeciwstawić się bylejakości, taniej sensacji i prowizorycznej architekturze.
Ewa P. Porębska
Marcin Szczelina
Piotr Żabicki
reklama