Ważnym tematem tegorocznej edycji będą działania poświęcone tematyce miejskiej. Podczas festiwalu, wspólnie z zaproszonymi specjalistami, uczestnicy zastanowią się m.in. nad sposobem projektowania miast, tak aby lepiej się w nich mieszkało. Wykłady i debaty realizowane będą w formule transmisji online, m.in. blok dyskusyjny prowadzony przez Filipa Springera. Wystawy, które powstaną w Centrum Festiwalowym przy ul. Tymienieckiego 3 oraz w przeszklonych pawilonach wystawowych zlokalizowanych w najpopularniejszych przestrzeniach w mieście przystosowane zostaną przygotowane do zwiedzania w sposób bezpieczny w odniesieniu do aktualnej sytuacji.
W ramach festiwalu organizowany jest również konkurs make me dla projektantów młodego pokolenia przeznaczony dla absolwentów kierunków projektowych i artystycznych oraz plebiscyt, podczas którego najlepszym polskim produktom nadawany jest tytuł must have. W tym roku szczególna uwaga poświęcona zostanie propozycjom produktów, które odpowiadają na istotne potrzeby współczesnych konsumentów – idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie. Kilkadziesiąt wyróżnionych obiektów, które wskaże niezawodna Rada Ekspertów, podobnie jak przed rokiem będzie można zobaczyć na specjalnej wystawie na głównym rynku Manufaktury.
Podczas festiwalu czekają spotkania z ekspertami w dziedzinie designu i architektury, dyskusje i wykłady, a także warsztaty dla dorosłych i dzieci. Szczegółowy program wydarzenia na stronie: https://www.lodzdesign.com/
reklama