Facebook

Fasada Roku 2021

Z:A 79

KATEGORIA: Co słychać?

Po raz 15. elewacje z całej Polski będą walczyć o tytuł Fasady Roku 2021 w pięciu kategoriach. Zgłoszenia mogą nadsyłać architekci, projektanci, biura projektowe i architektoniczne, wykonawcy, a także inwestorzy – zarówno instytucjonalni, jak i prywatni. Organizatorzy czekają do 30 września.

Tym razem o najwyższe laury będą walczyć projekty zrealizowane w terminie od 01.01.2020 do 30.09.2021 roku. Jury konkursu od 2007 roku cyklicznie nagradza ciekawe realizacje, nieustannie przypominając o istotnej roli elewacji w procesie kształtowania jakości budynku i lokalnego krajobrazu, a co za tym idzie o jej wpływie na komfort naszego życia. Konkurs od wielu lat jest zaliczany do najważniejszych wydarzeń w branży architektonicznej – ubiegłoroczna edycja zgromadziła na starcie 275 elewacji. Podobnie jak w ubiegłych latach nagradzanych jest pięć kategorii: budynek jednorodzinny nowy, budynek wielorodzinny nowy, budynek po termomodernizacji, budynek niemieszkalny nowy oraz budynek zabytkowy po renowacji. Aby zgłosić obiekt, wystarczy do 30 września 2021 roku odwiedzić stronę www.fasadaroku.baumit.com i wypełnić e-formularz, dołączając do niego przynajmniej 5 zdjęć zgłaszanego budynku. Fotografie muszą prezentować obiekt względem okolicy, każdą jego stronę oraz detale wykonania elewacji. W przypadku zgłoszenia budynku po termomodernizacji lub po renowacji, należy dołączyć kadr przedstawiający zgłaszany obiekt przed przeprowadzoną metamorfozą. Warunkiem dopuszczenia obiektu do rywalizacji jest elewacja ukończona w 100% – łącznie z elementami wykończenia, takimi jak barierki, balustrady, tarasy czy strefa cokołowa.

Tradycyjnie swój niezależny ranking stworzą również internauci – 1 maja na stronie internetowej konkursu zaczęło się głosowanie publiczności. Oceniać można dowolną liczbę obiektów, przypisując swoim głosom wagę od 1 do 5. Będzie na to czas do 31 października 2021 r. Projekty, które w swojej grupie zdobędą najwięcej głosów, zostaną odznaczone specjalnym Wyróżnieniem Internautów.

reklama

Warto przeczytać